Thank you

Here i want to thank those persons who read my blog and give comment here. THANK YOU VERY MUCH!! At least u did read and give me comment either you give the comment, advice, excitation, or else in direct or indirect way.. i appreciate it. but, somehow, i could not understand when you give me advice, comment or what, please do direct a bit. then i will know. THANKS!

My Quotes 个人语录

- 有很多事是自学的。
Many things have to be learnt by self.

- 不哭的人,不代表坚强;落泪的人,不代表儒弱。
A man who cries, is not represent he is weak; A man who do not cry, is not represent he is strong.

-人家对你好,不代表你对人家好;你对人家好,也不代表人家对你好。
People treat you good, not represent you treat people good; you treat people good, not represent people treat you good.

Thursday, January 1, 2009

我很颓废

2009年1月1日 星期四 晴

今天09年第一天,人们可能满怀希望。我却在颓废。24日至今已经一个星期了。我还在想着24日的事。我还是很伤心,很不服气。我还是找不到任何理由给自己不去想那件事。一旦想起,我还是不开心。为什么这么不公平?我付出那么多却得到这种回报?为了它,我已经很拼了。我那么拼命的去读,难道你就这样对待我?什么时候我可以找到理由来安抚自己或欺骗自己不去想它呢?

颓废到我现在都不想做功课。书也不想温习。

5 comments:

KianSin said...

不要怪我直话直说。。。。。。如果伤害了你,我先说声对不起。
勤劳、付出很多就可以得到你想要的结果吗?那么世界上很勤劳的人已不是早已成功了,但是很多却不是,为什么呢?思考吧!
记住,奖杯永远是颁给胜利者而不是勤奋者的。。。

Teo Chee Seong said...

嗯,你说的一点也没错。我也开始觉悟了。谢谢!

Teo Chee Seong said...

成绩考到不好,我也是
我选择继续努力,寻找更适合的读书方法;
你选择颓废,继续为你的成绩而难过。

我选择积极的方法
你选择消极的方法

你可以继续难过,但对已出的成绩将没有任何改变,反而拖慢你继续努力和进步的机会

所以 ?还是再加倍努力吧!唯有更加努力,才可以改变将来的成绩!很重要的是,想想出了什么差错,是读书方法不适合,还是时间安排得不够好?然后作出调适

我朋友告诉我说:Happy or not is determined by urself, not determined by event
共勉之
加油!

From seetyee.

===== very thank to seetyee ====

yinshuang吟双 said...

wey wey wey.. dun be so down la ~~ result onli ma ~~ who cares ???? i know many ppl judge us by our result . But in my standpoint , i know who am i , what i learnt , and where i heading in my future . I saw some ppl who get good result all the time . But they can't stand on their own , they rely on others, they got panic when in trouble , they are dependant . I actually look down on them . But u r different , u r alw the leader as i see. U manage to express urself , represent urself well and searching remedy for the pro . Be confident k ?? haha.. i talk like a pro .. bt this is what i want u to know.. jia you !!! hehe

Teo Chee Seong said...

吟双:
谢了!很感谢你的评语!也不好意思。。因为我到现在才察觉到你的评语。。那天过后的两三天后我好很多了。。