Thank you

Here i want to thank those persons who read my blog and give comment here. THANK YOU VERY MUCH!! At least u did read and give me comment either you give the comment, advice, excitation, or else in direct or indirect way.. i appreciate it. but, somehow, i could not understand when you give me advice, comment or what, please do direct a bit. then i will know. THANKS!

My Quotes 个人语录

- 有很多事是自学的。
Many things have to be learnt by self.

- 不哭的人,不代表坚强;落泪的人,不代表儒弱。
A man who cries, is not represent he is weak; A man who do not cry, is not represent he is strong.

-人家对你好,不代表你对人家好;你对人家好,也不代表人家对你好。
People treat you good, not represent you treat people good; you treat people good, not represent people treat you good.

Saturday, June 20, 2009

mixed feeling

2009年6月20日 星期六 晴

最近发现自己越来越口无遮拦了,喜欢说什么就说什么,不顾前,也不顾后。前天,三位友人回来,我们出去喝茶。因我觉得那奶茶太甜了,说了很难听得话,甚至在前的老板娘都能听得到我的申诉。大炮也车得太大了,过份了,我自己也察觉的到,也不知道是不是自己胆子大了,不顾了,还是认为友人们都接受的了呢,还是什么呢,自己也不知道。早前,也在msn里与一位好友闲聊到破口大骂。我承认那天我过份了,但试想想,如果好友间都不能坦诚相见的话,这哪有意思呢?那么还谈什么好友呢?对,说太多了,会惹人讨厌,但句句实话且又不伤人的话呢?不过,重点是,说了有起色吗?有,固然是好事;若没有呢?只会让人觉得没有改变,及haiz罢了。若不是好友,谁得空睬你哦?!

也是前天,做了三个月的实习,第一次给一个同事在大庭广众下shoot。真的有够衰的。最惨的是,我做了假人。我很假,很假,很假。我很不情愿的做假人。那位同事叫做‘沙里’。首先我在和‘阿兹占’讨论我画的图和BOM,那个沙里尽然走来问我tool box在那里。我说在另一个office(5分钟从我的office位置走去)。然后他开始大声了,他问为什么在后面,在后面又锁上吗,你能保证不会不见吗,你确定没有人会偷走吗?等之类的话。我没出声,我忍。他还吩咐快点拿回来。然后,还喜着脸答应他自己会去拿回。这点我觉得自己很假。其实,他做这么多年,难道他不知道钥匙只有一把吗?难道他不知道哪里没人能进吗?难道他不知道哪里已经没人在使用那间office了吗?我知道,他是存心要来骂我的。我已经Sense得了。他上次骂我没把vernier calliper 放回橱柜里。难道他不知道我根本都不懂那个calliper是我从他手中借过来的吗,而且他也没交代我放回橱柜且我也不知道这原本收在哪儿的啊?我忍了一次又一次。其实,他大可以自己去拿那个tool box的,为何还要我离开我的工作去拿?理由只有一个。我好欺负,那个office又远,tool box又重。所以没人想拿。我忍。

发现自己好会忍。可以什么都忍,一旦不能忍,就会找好友来诉说。当然咯,一定很谢谢他咯,一直都肯听我的诉说。但是咧,深为好友的自己,也想替好友分担啦。但是咧,都没遇过咯,不知道是怎样咯,只有自己在唱大戏罢了。我不要这样!谢谢!

之前,我想找个朋友。这个朋友阻止了,竟然对我说:“你来,我就没有我自己的free time了。”真的很伤咯,这句话。如果你们有朋友千里迢迢到访你家,你们会拒绝吗?不会吧?你的朋友顶多也不是到访几片刻至几天吧。很奇怪咯,第一次遇到这种人。我真的不明白为什么他会这样说话咯。这个理由很牵强。记得上次锦松第一年study break时来我家做客一个星期,那时还是study break呢!是准备考试的期间呢!不好意思地是没能带他出去玩。大家都在准备考试。

4 comments:

said...

i totally agree v u...
i oso found tat is hard to stop my mouth recently...ur best fren sure feel vr fan v me,i think he kena banyak kali shoot by me...hehe
working wearing mask reli tired,sometimes when come home reli don think to talk or smile,tired using smiling face...
finally,i cant tahan n argue v samsung IQC hahaha
bless me i wil b nth later...

Teo Chee Seong said...

wen,
what u shoot him?

wearing mask really tired! totally agree! i wear mask before, ma fan dao... even nafas pun susah.. even when u are carrying things..

ya lo, use fake face to meet person is not good. i dont like! i 'ren'. i will be back there after grad.. 'ren ren ren' i will be good de!

shir said...

frend,tis is life..n dere ll b less n less ppl befrend with u sincerely once u step into the society. the only time u nt wearing fako mask is when u facing ur family. =)

Teo Chee Seong said...

my dear shir,
u are right lo... less and less ppl be friend sincerely.. recall back also let me think back u all guys lo... kanghong, u, ru, bao and our f6 gang.. i think maybe we are friend too many years le... a rigid relationship between us dy..