Thank you

Here i want to thank those persons who read my blog and give comment here. THANK YOU VERY MUCH!! At least u did read and give me comment either you give the comment, advice, excitation, or else in direct or indirect way.. i appreciate it. but, somehow, i could not understand when you give me advice, comment or what, please do direct a bit. then i will know. THANKS!

My Quotes 个人语录

- 有很多事是自学的。
Many things have to be learnt by self.

- 不哭的人,不代表坚强;落泪的人,不代表儒弱。
A man who cries, is not represent he is weak; A man who do not cry, is not represent he is strong.

-人家对你好,不代表你对人家好;你对人家好,也不代表人家对你好。
People treat you good, not represent you treat people good; you treat people good, not represent people treat you good.

Wednesday, March 4, 2009

给你们的

2009年3月4日 星期三 晴

好久没上来写部落格了。今天已经是三月份了。在一个月,我就要进行工业实习了。这是好事,因为暂时离开功课的压力,逃避到工作上学习。坏事是,我就要和我的室友们离开了。这两天在温书时,脑筋就出现和他们离开的画面。我们相识了三年,从宿舍认识,一起搞活动,然后一起找屋子,住在同一屋檐下,至今已快三年了。

第一年,大家客客气气的在宿舍里生活着,那时还真各有各的天空,各有各的世界。你忙你的,我忙我的。也不知道是什么把大家给连了起来,组成了一个‘小家庭’。 也就这样,大家住在一起了。大伙儿互相帮助搬运东西,体现了团结精神。

第二年,大家总算住在一起了。办过一次的烧烤会,至今就没玩过‘火’了。第二年,感谢大家的协助予我。给谁谁谁,不要再跟我讨某些东西了。若要我挤出来也不能了,也不是我的错。很开心市场和你们出外逛街、吃饭、看电影等。这些我们一起经历过的。有些回忆是不能忘记的。很值得的是你们也让我间接的见识到一些我不知道的。

来到最后一年,到今天我开始有点不舍得了。我就和你们分开了。你们有可爱的、可笑的、可人的、漂亮的、帅帅的、厚脸皮的、爱美的、怪怪的、傻傻的、好动的和一分子的;就是黑的、白的、高的、矮的、肥的、瘦的都有。今年我都也怪怪的,感谢你们的关心。说到底,分开以后,我们什么时候能见面,谁晓得?等你们成家立室的时候?都不知道你们还记得我吗?呵呵。。在我离开之前,我们好不好吃一餐饭,拍一拍照当最后的纪念?希望你们毕业的时候我能够出席。就好你们都在同一天,或两天连一起。想看你们毕业的笨蛋样!尤其是蚊子的!4月9日后我们什么时候再见面。。。

7 comments:

Anonymous said...

t.t u never write such article to us nia when u go ukm last time... unfair...LOL

Anonymous said...

这些年里,发生的事情实在是太多了,
开心与不开心的,快乐的和不愉快的,
彼此虽然会有一些意见上的不够协调,
但是,依然不伤感情的维持和睦共处,
第一年的相遇,都是我们缘分的开始,
第二年的相处,有福同享,有难同当,
第三年的相知,我们相惜着分享喜悦,
不知不觉,这份感情却融入心底深处,
彼此心中有了共识,我们都是一家人!

Teo Chee Seong said...

my dear shir,

u dont be so sad la... when i came ukm, i had no blog yet what... so u cant blame me... haha.. but say truly, i had no that feeling that time... i just excited that i would be undergraduate lo...
with the grow of age, mankind would change... in terms of many things.. so it is unexpected one...

Teo Chee Seong said...

dear sylv,

agree with your comment... this is short and compact comment... damn agree.. would u have the feeling too? haha... i think our last dinner on thursday or friday le... i will go back by friday or saturday...

Anonymous said...

Yes, true feeling i have.
We gonna have a great dinner ever. and another great clubbing event ever.
And i won't be forgotten, to eat lot of dinner before that!
Haha!

Teo Chee Seong said...

Haha! can de... just need to arrage the time properly leh.. u know de la... haha...

Kim Song said...

哈哈,今天第一次读你的部落格。想不到你的人生也蛮精彩的!虽然我不是你的housemate,但我也经常去你家,也算是半个housemate吧。下个月过后将会是我们离别的日子,我也有些不舍。
我非常感谢你这三年来的帮助,尤其是在我病到死去活来的时候。我也蛮怀念我们一起去游玩的时光。
希望我毕业后彼此还能保持联络吧!